Sunday, May 22, 2011

percutian yg pertama untuk cuti sem ke 2 nih.. :)

alhamdulillah...
akhirnye,bercuti jga kami sekeluarga .... nak ckap thap kbosann tuh dah x bole nak ukur dah.... akhirnye,,ayah aku bwa jga kami  bercuti.... haaa ..! tmpat percutian kami kali nih dkat cameron highland.. nih pun sbnarnye pergi sana ats tiket ayah aku ade urusan siket dkat sane (bisnes)... klau x,, almatnye mmang x brjalanlah kami...huhuhu...

kali ni kami pergi 2 hari satu malam je.... nak ckap puas tuh tntulah TIDEEK..! tp,,orang nak bwak tuh pun kira orait lah kan..??? hehehe,,,,,,
kami smpai dkat  sana kira2 pkul 3 pm..( lpas dh check in ngan siap gado2 ngan adik ntuk plih blik ...ngeh ngeh ngeh.. ^_^ )... bru je nak btulkan sgala skru2 yg longgar,,, akk aku dh ajak g jln2... hadoyaii... ! mabuk jlan pun x habis lg au... tp, aku ikut lah jga sbb cian tgk akk aku tuh... 




first skali ayh aku bwak g ladang teh Cameron Valley..... tp.. x dpat nak ronda2 dkat dlam kaw ldang dia pun sbb time tuh hujan... kitorang just dpat tngkap gmbr je.... time nih abg aku x join sbb dia d tugaskn ke dapur...hahahah... pdan muka... ! ayah aku plak dia just jd drebar kitorang je dngan hnya brkain plikat..... hehehe



nilah pemandangan ladang teh dr side kitorang,,,,, tp agak jauhlah... almaklumlah,,, kamera handset lah katekan... huhuhu... tp oraitlah jgak ,,, dpat juga hanset nih brbakti buat aku... :)



 mlam tuh kami smua tido awal...almklumlah...mngantuk lah katekan.... hari ke-2 kami d mulakan dngan srapan nasi goreng yg btul2 pnas.. bukannye ape,, suhu dkat sane x tau brape ntah agaknye,,, sejuknye bukan main lg...! ayah aku trpaksa brjaket tbal sbb x than sjuk....  aku plak asyiklah mndi ( sbb ade air pnas ) ntuk pnaskan bdan...  hihihi.. mak aku plak asyiklah nk trkncing sbb ksjukan.... abg aku pulak siap bsuh slipar dia sbb nak pkai dkat dlam rumah ... klau nak tahu, pijak lntai dkat dlam rumah tuh mcam pijak rumah kaca yg tlah d bekukan.... sejuknya YA AMPUN..!! x tahan tulang rusuk ni nak tahan...! smpaikan lipstik aku yg mulanye dh mncair dkat dlam kete sbb cuaca pnas spnjang prjlann tuh jd beku,, jnis beku yg dah x boleh nak mngeluarkan pwarna merah d bibir bila d gunakan.... bkan tu je,, pncuci muka aku pun dah jadi mcam aiskrim.... dah x boleh nak picit dah....hahahaha... klakar sngat bila d fikirkan blik...
 

tngah hari tuh.lpas kami siap2 nak packing balik,, kami siap lg msak ntuk makn tgh hari... huhuhu... klau nak tau,,percutian kami nih boleh d katakan ' Save Budget Trip'....haha   bkannye ape,, xprnah dlam sjarah orng bwak ayam,cili,bras dan sbgainye prgi bercuti.. tp,, kami punyalah nak save budget punye psal,, kami snggup sewa apartment yg ade dpur ntuk kami msak spnjang trip kami ke sana... haa..! geliga x ayah aku..?? hahaha... lpas tu pun kami meronda2 lah buat kali yg terakhirnye dkat cameron tuh shinggalah kami tiba dkat rumah kami tpat jam 7.15 pm.... maka,tamatlah percutian kami slama 2 hari 1 malam ke Cameron Highland bermula 21 - 22 mei... 

< TERIMA KASIH AYAH...! CYG AYAH KTAT2... <3  ^_^ >





 x lupa buah tangan utntuk teman2 k .... @_@


nmpak pnutup telinga tuh teringat filem2 korean... dpatlah jga merasa jd ala2 korean skjap...


ha...!!! dkat kawasan nilah kami sewa apartment ntuk tmpat kami beradu stlah pnat berpusing2 dkat Cameron Highland...



No comments:

Post a Comment