Tuesday, December 28, 2010

PeMerGian atUk kU kE rAhmatullAh......

semalam merupakan hari bersejarah buat aku....
satu-satunya atuk aku yang tinggal kat dunia ni telah pun pergi menghadap ILAHI...
dalam lingkungan 79 tahun umur arwah atuk aku ketika arwah di jemput ILAHI....
tapi,,,apa yang paling aku kesalkan sangat dekat sini ialah masih ramai lagi kaum keluarga kami yang x sempat nak tatap wajah arwah buat kali terakhir...
aku memang KECEWA SANGAT2 ..!!

memanglah tak digalakkan simpan jenazah lama2...
tapi,,apalah salahnya kalau tunggu dlam 15 minit lagi ke...
BUKANNYA LAMA SANGAT PUN..!!!


diorang dah bawa jenazah ke masjid dulu..
cadangnya nak sembahyangkan jenazah lpas asar,,
tapi apa yang kitorang tengok,,45 minit sebelum asar lagi jenazah dah dibawa dkat masjid...
jadi terpaksalah kami yang x sempat lagi berjumpa dengan arwah terus ke masjid dengan harapan dapatlah juga tatap wajah arwah sebelum dimasukkan ke dalam liang lahad...
tapi,,semua  planning kitorang x menjadi hari tu...
ingatkan dpatlah tengok dkat dalam masjid tuh..
last2,,lpas je sembahyang jenazah,,berdesup laju dorang usung keranda arwah atuk aku pergi kubur...
hiisshhh..!!! nape lah dorang ni degill sangat..!!!
kan kitorang cakap tunggu jap..!!
x paham2 lg ke..???!!!


kesudahannya,,kitorang dapat tengok time arwah dah diturunkan ke dalam liang lahad..
tu pun dapat tgk sipi2 je...
aku sedih sangat..!!!

tapi alhamdulillah...segala-galanya berjalan lancar...
aku bersyukur arwah pergi sekarang.
bukannya aku nak mendoakan arwah meninggal cepat...
tapi,aku dah x sanggup nak tengok arwah atuk aku merana akibat penyakit dia...
hampir 8 bulan arwah x makan...
hanya berbekalkan air je...
kulit pun dah makin kering.
badan dah susut sangat2...
sampai dah boleh nampak bentuk2 tulang....
tapi ALLAH tahu apa yang terbaik untuk hambanya,,,
mungkin ini sebagai salah satu ujian terakhir yang ALLAH sngaja nak uji kepada arwah atuk...

malam tu..nenek aku buat tahlil sikit untuk arwah atuk aku..
tp kitorang x jemput orang luar..
kitorang buat antara sedara je...
esok tu baru kitorang jemput orang masjid...
apa yang penting sekarang ni,,,
banyak-banyak lah kita doakan untuk arwah x kiralah arwah atuk aku ataupun sesiapa yang meninggal dunia ni kerana kita hanya dapat menolong,,tapi ALLAH lah yang menentukan segala-galanya...

 ni lah gambar terakhir aku dengan arwah atuk aku time dia sihat...


 ni time raya haritu....arwah atuk aku dah mula sakit...



nilah gambar terbaru yang aku dapat tangkap..alhamdulillah..masa ni,,aku baru start cuti sem,,
tiba2 terniat nak jaga atuk..tu yang aku balik kjap tu..
masa ni,,arwah dah susah nak bercakap...




ha..!! yang kat bwah ni semua gambar2 masa kenduri arwah....






 





No comments:

Post a Comment